hypotheek offerte vergelijking


Ervaringen hypotheekadviseurs geven doorslag bij hypotheekaanbieder

23.08.2007 - HOUTEN - De persoonlijke ervaringen van huizenkopers met medewerkers van hypotheekaanbieders geven meestal de doorslag bij de uiteindelijke keuze. Slechts een kleine groep consumenten trekt zich weinig of niets aan van klantonvriendelijk gedrag of ondeskundige medewerkers en kiest per definitie voor de goedkoopste hypotheek. Dit blijkt uit een onderzoek van Intomart GfK dat in opdracht van Fortis is uitgevoerd.

Indicatie van uw maximale hypotheek.
Bruto jaarinkomen: *  
Bruto jaarinkomen partner:  
Jaarlijkse financiŽle verplichtingen:  
 
Indicatie van uw hypotheek maandlasten
Hypotheekbedrag: *  
Rentepercentage:  
Looptijd:  
 
Maak een hypotheek vergelijking
Hypotheekbedrag: *  
Gezamelijk bruto jaarinkomen:  
 
Het nakomen van afspraken, meedenken, de tijd nemen, luisteren en het niet opdringen van producten dragen het meest bij aan een aangename dienstbeleving bij huizenkopers. De meeste ergernis wordt gewekt door medewerkers of adviseurs die een hypotheek van een wachtende klant negeren terwijl ze met een collega staan te kletsen.

Bij één op de drie ondervraagden was sprake van een negatieve dienstbeleving rondom de aankoop, financiering en inrichting van een eigen huis. Ruim een kwart van de ondervraagden geeft aan dat de dienstbeleving een sterke rol speelde in de keuze voor een aanbieder. Minder dan 20% van de ondervraagden geeft aan dat dienstbeleving niet mee heeft gespeeld in de uiteindelijke keuze. Fortis definieert dienstbeleving als de wijze waarop klanten dienstverlening ervaren.

Fortis zelf heeft inmiddels een intern programma gelanceerd dat erop is gericht zich te onderscheiden als bank met de meest klantgerichte medewerkers. Onder de hypotheekaanbieders zijn het de assurantietussenpersonen en financiële adviseurs die de meeste lof van klanten oogsten voor de dienstverlening van hun medewerkers. Hypotheekketens en banken doen het wat minder goed. Fortis is de hoogst genoteerde bank op het gebied van dienstbeleving rondom de aankoop van een huis.

Ook bij makelaarsdiensten en keukens speelt dienstbeleving een belangrijke rol in de keuze voor een aanbieder. Bij meubelzaken en bouwmarkten wordt juist veel minder belang aan dienstbeleving gehecht. Uit het onderzoek als geheel komen de eigen makelaar, de notaris en meubelwinkels naar voren als de meest gewaardeerde dienstverleners. De makelaar van de verkopende partij wekt daarentegen in veel gevallen juist relatief vaak weerstand op.

Bron: ANP
Gevonden met de volgende zoekwoorden:

Reacties (0)

Zelf een reactie plaatsen
Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. Alle inzendingen dienen correct, bondig, professioneel en beschaafd te zijn. Niet ter zake doende, commerciŽle of kwetsende bijdragen worden geweigerd. E-mail adressen worden versluierd opgeslagen, zodat ze niet vindbaar zijn voor spam-robots. IP-nummers worden gelogd, maar niet gepubliceerd.

Uw reactie
Naam:*

E-mail:*

(wordt niet geplaatst)

Reactie:*
 

Print deze hypotheek pagina.


Info over dit nieuwsbericht

Aantal keer bekeken: 4246
Er zijn 0 tags gerelateerd aan dit nieuwsbericht.

Extra aflossen zonder boete

Florius kwam gisteren met een primeur: vanaf 4 juni kun je daar de hypotheek extra aflossen zonder boete. Tenminste, als het geld uit eigen middelen komt.

Lees verder

Hoe heet is de annuÔteitensoep?

Een heftige politieke week ligt achter ons. Eerst het opstappen van Wilders uit het bezuinigingsoverleg - en de daardoor veroorzaakte val van het kabinet. En op donderdag de halleluja-stemming door het Kunduz-akkoord. Ook halleluja voor de huizenkoper?

Lees verder



Copyright © Hypotheek-weetjes.nl 2004-2012

Links |  Disclaimer |  Privacy |  Contact |  Hypotheek  |  Sitemap  |  RSS hypotheek nieuws |