hypotheek offerte vergelijking


DSB gaat leven beteren

07.05.2009 - De laatste tijd is DSB Bank regelmatig in het nieuws omdat er fors commentaar is op de hypotheekadvisering. Volkomen terecht hebben Tros Radar en de AFM de bank van Scheringa onder de loupe genomen. Nu stelt DSB dat ze haar leven gaat beteren.

Indicatie van uw maximale hypotheek.
Bruto jaarinkomen: *  
Bruto jaarinkomen partner:  
Jaarlijkse financiële verplichtingen:  
 
Indicatie van uw hypotheek maandlasten
Hypotheekbedrag: *  
Rentepercentage:  
Looptijd:  
 
Maak een hypotheek vergelijking
Hypotheekbedrag: *  
Gezamelijk bruto jaarinkomen:  
 

Terwijl het onderzoek van de AFM voor zover wij weten nog niet is afgerond komt DSB Bank met een fors aantal verbeteringen in haar hypotheekverstrekking. Zo stelt Hans van Goor tenminste in een uitgebreid artikel in De Telegraaf. De voornaamste highlights:

  • De verzekeringen tegen koopsom gaan eruit
  • Geen afsluitprovisie meer, in plaats daarvan een vast kostenbedrag van € 1750 per afgesloten hypotheek
  • Een tevredenheidsgarantie
  • Gelijke rente voor verlengers en nieuwe klanten

Wat betreft die verzekeringen tegen koopsom, in Tros Radar vertelde Van Goor ook al dat die niet meer afgesloten werden. Een reactie op een eerder artikel van ons leert dat het in de praktijk anders is. Dat soort acties maken het voor ons toch erg moeilijk om de mooie woorden van DSB over het 'leven beteren' zomaar even te geloven.

De tevredenheidsgarantie klinkt natuurlijk geweldig. Wie binnen zes maanden na afsluiten niet tevreden is met de hypotheek kan alles terugdraaien en krijgt alle kosten terug. Daar zien wij wel wat haken en ogen. Ten eerste: hoe snel concludeert iemand dat hij niet tevreden is met een hypotheek? Als de adders uit het gras naar boven komen, en dat is meestal niet binnen zes maanden. Ten tweede: wie zegt dat de klant geholpen is met het terugdraaien? Moet hij maar wel bij een ander terecht kunnen op dat moment. En hoe gaat DSB met die garantie om als binnen dat half jaar de rente fors gedaald is? Gaan ze dan klakkeloos akkoord met het kosteloos oversluiten en terugbetalen van alle kosten? Of zijn hier dan wel weer allerlei voorwaarden aan verbonden?

Een vast bedrag aan kosten is natuurlijk interessanter dan 1% afsluitprovisie als je een hypotheek van meer dan € 175.000 afsluit. Maar wat als je na een paar jaar een tweede hypotheek wilt van € 50.000? Of je wilt gebruik maken van een hogere inschrijving? Dan moet je waarschijnlijk ook die € 1750 betalen. Dat zou een argument voor een DSB-hypotheekverkoper kunnen zijn om de hypotheek zo hoog mogelijk te laten stellen. Of je te zijner tijd een veel te duur ander krediet aan te smeren.

Op het gelijkstellen van de verlengingsrente aan de rente voor nieuwe klanten hebben we niets aan te merken. Dat zou eigenlijk bij iedere bank standaard moeten zijn.

Hans van Goor stelt ook nog dat DSB in de afhandeling van ingediende klachten erg coulant zal zijn. Is er teveel betaald? Dan krijgt men de teveel betaalde bedragen terug in de vorm van korting op de maandlast. Komt men in financiële problemen door een te hoge hypotheek? Dan garandeert DSB de hypotheek ala de garantie van NHG.

Al met al zijn en blijven wij sceptisch over DSB Bank. Eerst zien, dan geloven.

Auteur: Anneke Ranzato-Versloot
De copyright van dit nieuwsbericht ligt bij Hypotheek Weetjes.nl.
Ook uw bericht op deze site? Klik hier
Tags: DSB Bank, hypotheek, hypotheken, tros radar
Gevonden met de volgende zoekwoorden:

Reacties (11)

Zelf een reactie plaatsen? Klik hier

Door: Frans | Geplaatst op 07 mei 2009 om 11:55
Na zoveel negatieve berichtgevingen in kranten en op Tv, zoals Radar en het onderzoek door de AFM, moet de directie wel met oplossingen komen.
Het klinkt mooi, maar de DSB heeft zijn 'grootsheid' nou eenmaal te danken aan klanten misleiden, valse voorlichting verschaffen, het verhogen van rente's en de hypotheken zó construeren dat de cliënten niet meer kunnen ontsnappen met alle gevolgen van dien, dat ik me niet kan voorstellen dat de DSB bank met echt eerlijke producten kan overleven.
Over een tijdje komen er ongetwijfeld weer andere cliëntenproblemen aan het licht.
Het bestuur van de DSB zijn heer en meester in het manipuleren van nieuwkomers op de hypotheekmarkt.
Heeft u de heer Scheringa gezien bij Pauw & Witteman en wat hij verkondigde? De dag er na werd zijn bewering door Hans Hoogervorst (hoofd AFM)naar het land der fabelen verwezen.
Dirk Scheringa is gewoon een pathologische leugenaar en zijn loyale hulpjes zoals van Goor doen hetzelfde in de lijn zoals DSB betaamt.
En wat gaat de DSB bank doen met dochterondernemingen zoals o.a. Frisia, Becam, Postkrediet en Lenen.nl, die vooral bestaan uit 'lokrente's' en het vervolgens benadelen van de cliënten? Worden deze firma's ook in 'plan van rechtvaardigheid' door de DSB bank meegenomen?
Het is en blijft een 'linke' bank, al jaren. Bezoek maar eens een website zoals DSB klachten. U bent gewaarschuwd!



Door: bob27 | Geplaatst op 28 mei 2009 om 11:14
dsbramp.nl daar leest u meer over deze schurkrnbank



Door: DSBVERDRIET | Geplaatst op 29 mei 2009 om 02:42
Dirk Scheringa pakt minstens €10 miljoen als ik dit lees Dhr Scheringa dan word ik nog verdrietiger.Ik zou het u gegund hebben, zelfs van harte als U eerlijke zaken had gedaan en transparante informatie had gegeven over de verschillende leningen en hypotheekproducten. Maar beseft u wel wat u DSB bank en verschillende dochterondernemingen ons heeft aangedaan? Of wist u het niet wat er gebeurde binnen u eigen bedrijf?
Ik ben een van de gedupeerde die in U oplichtingpraktijken (kan het niet anders zeggen) zijn getrapt en wordt financieel/ geestelijk kapotgemaakt. Leest U even goed mee.
Als U adviseurs goede en eerlijke informatie hadden verstrekt, was er nu niets aan de hand geweest. U had kunnen genieten van die 10 miljoen en wij hadden bij een vertrouwde bank gezeten ipv een corrupte bende die over lijken gaat.
Ik ben DOOD meer waard dan levend door die verplichte koopsompolissen.
Uw bank deed wel degelijk aan koppelverkoop, ook al beweerd u anders.
Beloftes gemaakt die niet uitkomen, maar een doem scenario blijken te zijn.
DK met alsmaar maandelijkse stijgende rentes wat niet was verteld en net zolang dat je een soort mes op je keel voelt snijden.
De DK werd niet afgelost, de schuld steeg en steeg maandelijks.
Hollands welvaren polissen/Cardif woon plan met flinke verborgen kosten. De adviseur werd er rijker van dan wij als klant(kan zowel doorgaan).De polissen blijken niets waard te zijn. Ik zit met 50.000 euro’s extra schuld aan al die koopsompolissen.
Zou hiermee alles afgelost hebben na verloop van tijd. Wat blijkt het is niets waard en blijf met een fikse restschuld zitten. Verzekeringen in de maag gesplitst die dalende zijn, er werd verteld dat deze gelijkblijvend zijn.
Qua belasting informatie leugens verstrekt.
Mijn hypotheek/schuld is zo hoog t.a.v. mijn waarde huis, blijkt een Amerikaans tafereel te worden een zogenaamde subprime hypotheek.
Heb veel vernomen van ex werknemers van U bank en het liegt er niet om wat U bank al die jaren heeft geflikt. Hoe ze zijn getraind op de DSB academie om mensen te bedriegen en leugens te vertellen. En zelfs getraind hoe klanten te negeren met klachten.
Hoe kunt u rustig slapen als ex politieagent terwijl hele gezinnen nachtmerries hebben en zelfs te maken krijgen met u eigen incassobureau inspectrum.
Begrijp me goed snap best dat u ook moet verdienen en niets mis met rentes, maar wat U bank deed was buiten proportioneel buitensporig misdadig.
Mij zult u niet vangen via een incassobureau, ik voldoe netjes mijn verplichtingen, maar werk me wel helemaal kapot om maar aan mijn verplichtingen te kunnen voldoen.
Ook weet ik mijn verantwoordelijkheid er wel vanuit gaande dat het een eerlijk product was niets blijkt minder waar.
Mij heeft u gevangen in U web van bedrog, ik kan geen kant meer op!
Mocht u toch nog een sprankje gevoel en eventueel een hart hebben dan verzoek ik U vriendelijk geef gewoon toe dat U flink fout heeft gehandeld.
Maak een groots gebaar naar alle gedupeerden en zorg in samenspraak met hypotheekleed dat er snel een oplossing komt voor iedereen die nu in de ellende zit.





Door: OTC | Geplaatst op 31 mei 2009 om 12:17
Het wordt tijd dat de DSB een koekje van \\\"eigen\\\" deeg krijgt.
De ellende met alle mensen die diep in de problemen zijn gekomen
doordat ze hun Hypotheeklasten niet meer kunnen betalen is in en in triest, daar zou je als baas van een bank toch onrustig van moeten worden! Maar niets is minder waar, Scheringa en consorten gaan gewoon door op de oude voet, alleen veel nieuwe klanten zullen er nu niet bijkomen? Althans indien in mijn vermogen zal ik iedereen aanraden niet met deze bank en de dochter of zusterondernemingen in zee te gaan. Immers je zit tot je 70ste jaar dan vast aan deze bank,want het is onmogelijk je schuld af te lossen? Naast de ellende van de hypotheken is er ook nog een grote groep mensen die aan dsb vastzitten doormiddel van leningen die zijn afgesloten. Daarbij is dezelfde taktiek gebruik en ik zou iedereen op willen roepen, ook die klacht te melden bij AFM of Kifid.
of meld je aan bij dsbramp.nl op deze site zitten mensen die je verder kunnen helpen, je staat er dus niet alleen voor!



Door: Mick | Geplaatst op 02 juni 2009 om 23:15
Beste mensen,

Wees gewoon niet te lui om de kleine lettertjes te lezen, nog eens te lezen, en nog eens tot dat u begrijpt welke verplichtingen u aangaat. Zo wordt u nooit slachtoffer van uw eigen gemakszucht....

.... en weet 1 ding alle bankdirecteuren, stafmedewerkers en zelfs secretaressen hebben riante salarissen, enorme leaseauto's en prachtige secundaire arbeidsvoorwaarden. Dit alles door uw spaargeld te verkopen als andermans hypotheek.

Iedere verkoper van een product (ja, een hypotheek is ook een product) probeert klanten te winnen met mooie verhalen. Dit is bij de bank niet anders.



Door: mattie | Geplaatst op 03 juni 2009 om 00:32
Beste Mick.
Bij DSB heeft het met luiheid of het niet lezen van de kleine lettertjes niets te maken!
Veel meer met het bespelen misleiden op hele gewiekste manieren van klanten.
Hiertoe werden ook de ,,Adviseurs,,opgeleid heb ik vernomen!
Veel mensen zijn niet zo slim als u wellicht..en konden de copmlexe constructies niet doorgronden..en vroegen daarom advies..en verwachten niet te worden voorgelogen!
Leest u eens(ik wil u niet van luiheid betichten)op bv dsbramp.nl hoe dat in zn werk ging..Zeer verhelderend.



Door: Mick | Geplaatst op 03 juni 2009 om 13:14
Mattie,

Maar laten we nu gewoon de zaken bij de naam noemen. Veel mensen willen graag geloven in mooie verhalen. Ook al vermoeden ze dat deze verhalen te mooi zijn om waar te zijn. Mensen gokken.

Indien iets niet te doorgronden valt, moet je er niet instappen.

Als mens wordt je voortdurend om de tuin geleidt. Dat heet de grote mensenwereld. Prachtig voorbeeld hiervan is de Politiek. Alleen maar mooie verhalen en prachtige beloftes, enkel en alleen om zeteltjes te behouden. Als we dan toch een anti-campagne moeten voeren, laten we dan de overheid op de korrel nemen. Onze belastingdienst steelt ongebreideld van het werkende volk, met grote dwang op straffe van gevangenisstraffen. De toegevoegde waarde van onze overheid is een luchtkasteel.
Bij de DSB is er nog iets als vrijwilligheid. De DSB dwingt immers niemand tot een overeenkomst.





Door: elcorenel | Geplaatst op 04 juni 2009 om 16:24
Ik zelf ben bezig met het zoeken naar een passende hypotheek.We hebben inmiddels een adviseur in de handen genomen.Misschien is het niet verkeert om je hypotheekvorm te laten controleren door een onafhankelijk iemand.Natuurlijk ga je ervan van uit dat je goed geïnformeerd word en het is kolder dat je in deze tijd alles moet controleren!!
Begrijp me goed,we leven in een wereld die niet meer is gebaseerd op vertrouwen maar eigenbelang!!!
Treurig is het zeker.
Het verbaast mij dan ook niets dat het vertrouwen van de mens steeds meer geschaad word met dit soort praktijken.
Mijn steun gaat dan ook uit naar de gedupeerde die nog vertrouwen hadden!!!



Door: mulan | Geplaatst op 17 juni 2009 om 11:02
Beterschap van de dsb bank laat mijn iet lachen.
Mijn klacht ligt er van 3-4-2009 en de afdeling juridsische zaken weigert met een goede oplossing.
Ik raak alles kwijt dankzij deze bank.



Door: sandra | Geplaatst op 18 juni 2009 om 17:55
Leuke praatjes maar die kennen wij van Dirk.
Als hij echt een vent is dan nodigt hij alle gedupeerden uit op zijn kantoor.
Wel met de pers erbij.
Dan komt de waarheid aan het licht en Dirk is duister



Door: jan | Geplaatst op 12 juli 2009 om 16:51
wij hebben een voorstel van de DSB gekregen. Het geld vanuit de ORV wordt in de hypotheek terug gestopt. Geen contante uitbetaling. Mij lijkt dit een goed voorstel maar is dat ook zo?



Zelf een reactie plaatsen
Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. Alle inzendingen dienen correct, bondig, professioneel en beschaafd te zijn. Niet ter zake doende, commerciële of kwetsende bijdragen worden geweigerd. E-mail adressen worden versluierd opgeslagen, zodat ze niet vindbaar zijn voor spam-robots. IP-nummers worden gelogd, maar niet gepubliceerd.

Uw reactie
Naam:*

E-mail:*

(wordt niet geplaatst)

Reactie:*
 

Print deze hypotheek pagina.


Info over dit nieuwsbericht

Aantal keer bekeken: 6968
Er zijn 4 tags gerelateerd aan dit nieuwsbericht.

Woonboten onverkoopbaar door hypotheekregels

Wonen op een woonboot, zou het niet geweldig zijn? Dat vrije gevoel van wonen op het water... Maar die woonboot kan ook een soort gevangenis blijken, als deze onverkoopbaar blijkt.

Lees verder

Financiering te laat: wie is aansprakelijk?

Het rondmaken van een hypotheek lijkt soms eenvoudig, maar er zitten toch een hoop haken en ogen aan. Wat als de financiering achter één van die haken blijft steken? Wie draait er op voor de schade?

Lees verder



Copyright © Hypotheek-weetjes.nl 2004-2012

Links |  Disclaimer |  Privacy |  Contact |  Hypotheek  |  Sitemap  |  RSS hypotheek nieuws |